Dersin Adı | E-Ticarete Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ITF 422 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, e-ticaretin genişleyen alanının arkasındaki üç itici gücü vurgulamaktadır: teknolojik değişim, iş geliştirme ve sosyal konular. Günümüzde e-ticaretteki farklılıkları ve karmaşıklıkları daha kapsamlı bir şekilde ortaya koymak için geliştirilen kavramsal bir çerçevede günümüzün modern şirketlerinin şablonları kullanılmaktadır. Uber, Airbnb, Pinterest, Spotify ve Alibaba gibi şirketlerin derinlemesine bir araştırması, öğrencileri bir yandan derse adapte ederken diğer yandan da gerçek hayat senaryolarına hazırlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders genel olarak E-Ticaretin mevcut durumunu ve geleceğini kapsamaktadır. Ders, teknoloji, iş ve toplum temalarını içeren gerçek dünya vaka analizleriyle de desteklenmektedir. Bu analizler, e-ticaret erişim alanını tanımlamak ve analiz etmek için konulara derinlemesine bir bakış açısı sağlamaktadır. Ders, diğer taraftan hükümetlerin internet içeriğini düzenleme kapasitesini, internet sitelerine erişim tasarımının nasıl yapılacağını, online pazarlamada lüks tüketim malları pazarlamacılarının karşılaştığı zorlukları ve akıllı telefon güvenliği gibi durumları da kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Akademik Dürüstlük | Ders Notları |
2 | E-Ticarete İlişkin Temel Terimler ve E-Ticaretin Tarihçesi | E-Commerce 2022, Laudon & Traver, Bl.1 |
3 | E-Ticarette Güncel Konular | Ders Notları |
4 | E-Ticaret İş Fikri Oluşturma | Ders Notları |
5 | E-Ticaret İş Fikri Oluşturma | Ders Notları |
6 | Pazar Fırsatı Değerlendirmesi ve Pazar Stratejisi Geliştirme | E-Commerce 2022, Laudon & Traver, Bl.11 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Arama Motoru Optimizasyonu | Ders Notları |
9 | Dönüştürme Oranı Optimizasyonu ve Hedef Kitle Analizi | Ders Notları |
10 | Fiyatlandırma Stratejileri ve Sosyal Medya Pazarlaması | Ders Notları |
11 | E-Ticaret Websitesi Tasarımı | Ders Notları |
12 | E-Ticaret Websitesi Tasarımı | Ders Notları |
13 | Sunumlar | Ders Notları |
14 | Sunumlar | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | E-commerce 2021–2022: business. technology. society., Global Edition, 17th editionKenneth C. Laudon, Carol Guercio Traver ©2022, Pearson |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Digital Business and E-Commerce Management, 7th editionDave Chaffey, Tanya Hemphill, David Edmundson-Bird ISBN-13: 9781292193366 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | 1 | 35 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 178 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ticaret ve finans alanındaki problemleri tanımlayıp analiz ederek çözüm önerileri geliştirir. | |||||
2 | Uluslararası Ticaret ve Finans alanında elde edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||
3 | Edindiği eleştirel düşünme yeteneğini kullanarak global piyasalardaki gelişmeleri analiz eder. | X | ||||
4 | Bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanarak finans, ticaret ve ekonomi alanındaki verileri analiz ederek yorumlar. | X | ||||
5 | Alanına ilişkin yasal düzenlemeler ve uygulamalar konusunda bilgi sahibi olur. | X | ||||
6 | Ticaret ve finans alanında karşılaşılabilecek riskleri öngörüp tanımlar ve bu riskleri yönetecek kararlar alıp uygular. | |||||
7 | Uluslararası Ticaret ve Finans programının gerektirdiği sözel ve sayısal becerileri edinip uygulamada kullanır. | |||||
8 | Ticaret ve finans alanı ile ilgili bilgileri elde edecek, sentezleyecek ve raporlayacak yeterliliğe sahip olur. | X | ||||
9 | Bireysel, takım üyesi veya lideri olarak sorunların çözümüne katkı yapar. | |||||
10 | Alanına ilişkin konuları etik bir bakış açısı ve sosyal duyarlılıkla değerlendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Uluslararası Ticaret ve Finans ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest